Läs fler artiklar om massagestolar

Se topprankade massagestolar

Prova en massagestol i närheten

Massagestol Finder Quiz

Hur länge ska man använda massagestol? [Rådgivare]

Grattis om du nyligen har investerat i din första kvalitetsmassagestol.

Du har många fler dagar framför dig då du kommer att uppleva större komfort, avkoppling och allmänt välbefinnande.

Men hur länge ska man använda en massagestol?

Om det är första gången du får en Köp en massagestol, ska du ta det långsamt och till en början bara sitta på stolen en kort stund.

Läs vidare nedan för att lära dig mer om den exakta proceduren.


Till att börja med bör du göra några korta massagesessioner. Speciellt så att du undvika överbelastning.


Vi rekommenderar att du börjar med tio till femton minuters pass två till tre gånger om dagen om du inte är van vid att få helkroppsmassage som fokuserar på de djupare vävnaderna.

 


Varför ska du börja med korta massagesessioner?


När din kropp har vant sig vid massagens intensitet kan du självklart gradvis öka intensiteten.

Djupvävnadsmassage är extremt fördelaktigt och kan utföras på massagestolar av hög kvalitet som de som erbjuds på Naipo.de.

Dessa massagestolar har starka rullar som kan lossa knutar och återuppliva problemområden på kroppen.

Detta uppnås genom att arbeta ut knutarna.

Om du sitter i din massagefåtölj för länge innan din kropp är redo, kan de kraftfulla massagerullarna som finns i högkvalitativa massagestolar få blåmärken på din hud.

När du använder din massagefåtölj för första gången och upplever en så hög komfortnivå är det en stor frestelse att använda stolen för intensivt.

Bra fåtöljer från ledande tillverkare som NAIPO och ASPRIA låter dig ställa in tiden, vilket är väldigt bekvämt.

Dessutom har varje stol sina egna unika program och funktioner, så att du kan välja intensitet, plats och takt på din massage.

Är smärta efter massage normalt normalt?

 

"Smärta" kan också dyka upp efter en vanlig massage. 

Detta gör att de inte bara uppstår efter användning av massagestolar.

I det här fallet gör massageterapeuter gärna en jämförelse med sport, vilket vi beskriver mer i detalj nedan. 

Följande video beskriver detta fenomen mer detaljerat:

 

Hur vet du om du överanvänder din massagestol?

Spänningar och trötthet är tydliga symptom på överanvändning.


Om du vill få fördelarna med en massagestol är det mest effektivt när du gör det under kortare perioder, snarare än längre.

Om du har suttit i samma stol i timmar, är det definitivt för mycket tid. 

Dessutom kommer dina muskler inte längre att slappna av som ett resultat.

Det skulle bara vara för mycket av det goda.

Massage är avsedd att administreras i specifika mängder, ungefär som en ordinerad medicin eller terapeutisk terapi.

Massagestolar kan hjälpa till att behandla en mängd olika åkommor som: B. för kronisk ryggsmärta, akut muskelsmärta och för avslappning.

I dagens snabba, stressiga värld kan även massagestolar ge komfort och lugn.

Men på lång sikt kan överdriven användning inte bara skada musklerna utan även själva stolen.


Var försiktig om du tränar lite



På många sätt är det att använda en massagestol för första gången som att starta ett nytt träningsprogram.

Om du inte har sprungit eller tränat på gymmet på ett tag bör du sakta börja göra det igen.

En kilometer om dagen blir två kilometer om dagen, fem kilometer om dagen blir tio kilometer om dagen.

Börja ditt träningspass på gymmet i en halvtimme och öka sedan gradvis till en timme samtidigt som du lägger till ett större utbud av styrketräningsövningar.

Om du börjar för tidigt och försöker gå tillbaka till det mönster du hade för ett halvår sedan med att jogga eller träna varje dag kommer du att känna dig utmattad och dessutom få värk.

 Första gången du använder din nya massagefåtölj kommer att kännas som första gången du går till gymmet efter en lång paus: ju starkare du blir, desto längre orkar du träningen.

Vår erfarenhet är att användare som idrottar mycket kan spendera längre sessioner i sin nya massagestol snabbare. 

Sådana användares kroppar är nämligen redan mycket mer vana vid sådana ansträngningar. 

 

Slutsats

Ta det långsamt och överdriv inte. 

Användare vars kroppar är vana vid höga belastningar kan vanligtvis spendera mer tid i en massagestol snabbare.

 

Lämna en kommentar

Alla kommentarer granskas innan publicering